REKLAMAČNÍ ŘÁD
-
Účinnost od: 1. 1. 2025
Tento reklamační řád se vztahuje na prodej zboží prostřednictvím e-shopu artdeko.cz (dále jen „prodávající“ nebo „artdeko.cz“). Definuje postup pro uplatnění práv z vadného plnění (reklamace) kupujícím, který je spotřebitelem.
I. Odpovědnost za vady
Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá za to, že v době, kdy kupující zboží převzal:
- má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy;
- se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá;
- zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy;
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti; a
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Předmětem reklamace nemůže být:
- Opotřebení zboží způsobené běžným užíváním (např. poškrábání, ztráta lesku, zmatnění povrchu, oxidace stříbra).
- Vady vzniklé nesprávným používáním, nedodržením pokynů k údržbě (např. chemické poškození, mechanické poškození, deformace, přetržení, ztráta kamene způsobená pádem či nárazem).
- Vady vzniklé neodborným zásahem (např. opravy provedené jiným subjektem než prodávajícím).
- Vady, o kterých byl kupující informován před koupí a souhlasil s nimi.
II. Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění
Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. U zlata a stříbra se předpokládá, že vada existovala již při převzetí, pokud se projeví do šesti měsíců od převzetí.
III. Jak uplatnit reklamaci
Reklamaci je nutné uplatnit bez zbytečného odkladu po zjištění vady. Pro uplatnění reklamace doporučujeme následující postup:
- Kontaktujte nás: Informujte nás o reklamaci e-mailem na obchod@artdeko.cz nebo telefonicky na+420 603203647 | +420 604269331. Uveďte číslo objednávky, popis vady a vaše kontaktní údaje.
- Odeslání zboží: Zboží zabalte tak, aby nedošlo k jeho dalšímu poškození při přepravě. Doporučujeme přiložit:
- Kopii dokladu o koupi (faktura, účtenka).
- Písemný popis vady a jak se projevuje.
- Kontaktní údaje (jméno, příjmení, adresa, e-mail, telefon).
- Adresa pro zaslání reklamovaného zboží: Barrandovská 403/31 15200 Praha 5. Doporučujeme zboží zaslat doporučeně a pojištěně, nikoliv na dobírku. Za případné ztráty nebo poškození zboží během přepravy k nám neneseme odpovědnost.
IV. Vyřízení reklamace
- Reklamaci vyřídíme bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. V odůvodněných případech (např. potřeba znaleckého posudku) se může lhůta prodloužit po dohodě s kupujícím.
- O vyřízení reklamace vás budeme informovat e-mailem nebo telefonicky.
- Po posouzení vady máte nárok na:
- Odstranění vady: Vada bude opravena (např. oprava spoje, upevnění kamene).
- Dodání nové věci bez vady: Výměna za stejný nebo obdobný výrobek, pokud oprava není možná nebo je nepřiměřená.
- Přiměřená sleva z kupní ceny: Pokud vada není odstranitelná, ale brání užívání.
- Odstoupení od smlouvy: Pokud je vada podstatným porušením smlouvy nebo je vada neodstranitelná a brání řádnému užívání zboží.
Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, kde je to s ohledem na sortiment prodávaných výrobků možné, případně v sídle prodávajícího.
V. Náklady reklamace
Pokud je reklamace uznána jako oprávněná, má kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním reklamace (např. poštovné za zaslání zboží k reklamaci). Tyto náklady je nutné doložit (např. účtenkou od dopravce).
VI. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
V případě sporu mezi prodávajícím a kupujícím, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, má kupující právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu. Subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: www.coi.cz.
ZÁSADY PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
-
Účinnost od: 1. 1. 2025
Tyto zásady se týkají práva kupujícího, který je spotřebitelem, odstoupit od kupní smlouvy uzavřené na dálku prostřednictvím e-shopu artdeko.cz.
I. Právo na odstoupení od smlouvy
Kupující má právo odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů ode dne převzetí zboží. V případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží.
II. Výjimky z práva na odstoupení od smlouvy
Dle § 1837 občanského zákoníku nelze odstoupit od smlouvy v případě:
- Dodávky zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu (např. šperky s gravírováním, šperky vyrobené na míru dle specifikace zákazníka).
- Dodávky zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím.
- Dodávky zboží v uzavřeném obalu, které kupující z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit (např. náušnice, pokud byly vyjmuty z uzavřeného hygienického obalu). Vždy prosím berte v úvahu, že se jedná o hygienické zboží a před vyjmutím z obalu si buďte jisti koupí.
III. Jak odstoupit od smlouvy
- Informujte nás: O svém rozhodnutí odstoupit od smlouvy nás informujte písemně. Můžete využít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy (viz níže) nebo nám zaslat volně formulované prohlášení. Prohlášení o odstoupení od smlouvy zašlete e-mailem na obchod@artdeko.cz nebo poštou na adresu: Barrandovská 403/31 15200 Praha 5.
- Odeslání zboží zpět: Bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, nám zašlete zboží zpět. Zboží musí být:
- Nepoškozené a bez známek opotřebení, s výjimkou běžného vyzkoušení.
- V původním obalu, pokud je to možné, s veškerým příslušenstvím a originálními visačkami.
- Včetně dokladu o koupi (faktura, účtenka).
- Zasílejte doporučeně a pojištěně, nikoliv na dobírku. Náklady na vrácení zboží nese kupující.
IV. Vrácení kupní ceny
- Prodávající vrátí kupujícímu všechny přijaté platby, včetně nákladů na dodání zboží (s výjimkou dodatečných nákladů vzniklých v důsledku Vámi zvoleného způsobu dodání, který je dražší než nejlevnější standardní způsob dodání nabízený prodávajícím), a to do 14 dnů od odstoupení od smlouvy.
- Prodávající však není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než obdrží zboží, nebo než mu kupující prokáže, že zboží odeslal zpět.
- Peníze budou vráceny stejným způsobem, jakým byly přijaty, nebo na účet, který nám sdělíte.
V. Odpovědnost za snížení hodnoty zboží
Kupující odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Pokud je zboží vráceno poškozené, opotřebované nebo nekompletní, bude vrácená částka snížena o odpovídající hodnotu poškození.
VI. Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy
(Vyplňte tento formulář a zašlete jej zpět pouze v případě, že chcete odstoupit od smlouvy)
- Adresát: Barrandovská 403/31 15200 Praha 5
- E-mail: obchod@artdeko.cz
Oznamuji/oznamujeme, že tímto odstupuji/odstupujeme od smlouvy o koupi tohoto zboží (název zboží a číslo objednávky).
Datum objednání (zde)/datum převzetí (zde):
Jméno a příjmení spotřebitele/spotřebitelů: (vaše jméno a příjmení)
Adresa spotřebitele/spotřebitelů: (adresa)
Podpis spotřebitele/spotřebitelů (pouze pokud je tento formulář zasílán v listinné podobě):
Datum a podpis: